LinkedIn

Poszukiwanie pracy w 4 krokach

27.01.2025

Każde efektywne działanie zawiera ściśle określony proces. Dziś kilka słów o procesie poszukiwania pracy. Jak robić to efektywnie?

Krok 1. Przygotowanie dobrego CV

Najgorsze co możesz zrobić, to z wielkim zaangażowaniem wysyłać CV, które krzyczy: zobacz jaki jestem kiepski. Jak zrobić dobre CV? Zacznij od zdefiniowania, jakich kompetencji poszukują rekruterzy. Wybierz ok 10-12 kluczowych i opisz swoją rolę stanowiska w taki sposób, aby podkreślić pośród wszystkich Twoich doświadczeń, że rozwinąłeś kompetencje poszukiwane przez rekruterów. Następnie pokaż pod każdym stanowiskiem przykłady osiągnięć poparte miernikami. Jeśli Twoje CV nie działa, czyli nie otwiera Ci drzwi na spotkania rekrutacyjne, to najprawdopodobniej nie zrobiłeś takiej analizy lub wyciągnąłeś niewłaściwe wnioski. To mogło doprowadzić finalnie do tego, że rekruter lub system ATS nie znajduje w Twoim CV treści, które są przez niego pożądane.

Krok 2. Zoptymalizuj swój profil na LinkedIn

Jeśli nie mogę Ciebie znaleźć, to jak chcesz, żebym zaproponował Ci pracę? Zasil swoją stronę wynikami analizy kluczowych kompetencji, to pomoże wyszukiwarkom dedykowanym dla rekruterów łatwiejsze znalezienie Ciebie.

Krok 3. Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej

Rozmowa rekrutacyjna nie polega na tym, że idziesz z nastawieniem: jestem dobry i niech pytają o to, co chcą. Dobra rozmowa rekrutacyjna ma swoją strukturę i jasno zdefiniowany cel. Tym celem, wbrew temu co możesz intuicyjnie czuć, nie jest otrzymanie pracy (chociaż w konsekwencji do tego zmierzamy). Dlaczego? Otóż dlatego, że na tak postawiony cel po zakończonej rozmowie rekrutacyjnej nie możesz jednoznacznie odpowiedzieć: tak, zrealizowałem cel tego spotkania lub nie zrealizowałem celu spotkania. Co można przetłumaczyć: dobrze mi poszło lub słabo mi poszło. Dobra rozmowa rekrutacyjna jest rozmową o biznesie. Problem jest tylko w tym, że często po drugiej stronie jest student, który nie ma pojęcia na czym polega Twoja praca. Jednak to, czy ta osoba będzie Twoim ambasadorem czy nie, ma kluczowe znaczenie w całym procesie.

Krok 4. Jak znaleźć ofertę pracy

Nawet jeśli jesteś doskonale przygotowany do rozmowy rekrutacyjnej, nawet jeśli masz doskonałe CV, ale nie znajdujesz firm, które poszukują takiej osoby jak Ty, nic Ci to nie da.

• ustal, na jakim rynku chcesz pracować, ile jest takich firm,

• jak do nich dotrzesz i do kogo,

• jaką zbudujesz komunikację,

• jakie są inne alternatywne kanały dotarcia do ofert na rynku ukrytym.

Na temat poszukiwania ofert pracy na rynku ukrytym będę mówił podczas szkolenia w 30-go stycznia od 18:00 do 20:00.

Zapraszam. Link do szkolenia poniżej: https://punktx.pl/szkolenia?event=46836f9d366539b68800032a

Chcesz porozmawiać, jak poszukiwać pracy? Umów się na nieodpłatną rozmowę.

Zajrzyj również na stronę główną www.punktx.pl, gdzie znajdziesz wiele cennych pomocy, takich jak:

• książka "Jak poszukiwać pracy na rynku, który się zmienił",

• "planer poszukiwania pracy", który uporządkuje i przyspieszy Twoje poszukiwania,

• smart CV - aplikacja do budowania CV opartych o kompetencje i słowa kluczowe,

• ponad 100 tekstów na blogu na temat poszukiwania pracy.

Bezpłatna porada