Gatunkiem, który przetrwa, nie jest ani ten najsilniejszy, ani ten najinteligentniejszy, ale ten, który potrafi się dostosować.
Karol Darwin
Rynek pracy nie jest sprawiedliwy i nie preferuje najlepszych. To, co się sprawdzało dekadę temu, dziś jest już prehistorią. Sprawiedliwe jest tylko to, że wszystkich obowiązują te same reguły. Jeśli chcesz wygrywać, musisz je poznać i umieć się dostosować do nieoczywistych zasad. Przestań narzekać, że inni mają łatwiej; wejdź do gry, pokaż na co cię stać i odmień swoje życie zawodowe.
Książka Skuteczne poszukiwanie pracy na rynku, który się zmienił jest poradnikiem skierowanym do senior managerów, managerów i ekspertów. Autor poprowadzi cię krok po kroku przez proces rekrutacji i podpowie, jak skutecznie „sprzedać siebie” na początku drugiej dekady XXI wieku w Polsce, w Europie i w odległych krajach kultury zachodniej. Znajdziesz tu wiele konkretnych przykładów, wskazówek i inspiracji.
Książka podzielona jest na trzy części:
• Wygrywające CV i profil na LinkedIn
• Skuteczna rozmowa rekrutacyjna
• Poszukiwanie pracy na rynku ukrytym
Dowiesz się nie tylko, jak funkcjonuje rynek i jakie działania są najbardziej skuteczne, ale również zaoszczędzisz sobie nerwów, frustracji i walenia głową w mur. Razem z książką otrzymasz materiały dodatkowe:
1. Szablon CV zgodny z literą „F”.
2. Listę ponad 100 przykładowych mierników, którymi możesz się posłużyć, prezentując twoje sukcesy zawodowe.
3. Przykładowe informacje „O mnie” pokazujące w CV twój sposób myślenia, bo to, kim jesteś, wpływa na to, co i jak robisz.
4. Plan business case w formie prezentacji, który jest jedną z lepszych i często stosowanych metod weryfikowania kandydata. Celem tego zadania jest sprawdzenie twojej znajomości rynku, sposobu myślenia i argumentowania. Oznacza to, że doszedłeś do finału, ale masz silnego konkurenta albo dwóch. Warto wrzucić dodatkowy bieg i wyprzedzić pozostałych, bo pracę dostają nie najlepsi, tylko najlepiej przygotowani.
5. Poradnik, jak się komunikować, żeby skutecznie przyciągać i angażować uwagę, tworzyć relacje i sieć kontaktów oraz budować markę osobistą.
6. Listę ponad 3500 firm zatrudniających ponad 250 osób.
7. Listę ponad 100 funduszy inwestycyjnych.
8. Listę ponad 500 firm executive search.
9. Przykłady dobrej komunikacji z headhunterami oraz pracodawcami.
Książka podzielona jest na trzy części
Podaruj książkę + wybrany kurs na prezent
Skrajnie pragmatyczna i bardzo prawdziwa książka. Dla wszystkich, którzy chcą znaleźć pracę, albo żeby praca znalazła ich. Szczypta filozoficznej niezgody na status quo dodaje tej pozycji smaczku i sprawia, że połyka się ją na jeden raz. Przy czym za drugim razem warto już z długopisem w ręku przerobić ją jak podręcznik.
Książka pt. "Jak skutecznie poszukiwać pracy na rynku, który się zmienił." jest kompendium wiedzy na temat poszukiwania pracy w obecnych czasach. Przedstawia krok po kroku, jak dobrze przygotować się do zmiany pracy. Jest to pozycja obowiązkowa dla ludzi, którzy chcą zmienić pracodawcę i nie wiedzą od czego zacząć.
Najważniejsze w tej książce jest to, że przedstawia perspektywę, sposób patrzenia, priorytety i sposób patrzenia trzech stron zaangażowanych w proces poszukiwania pracy, tj. potencjalnego pracownika, potencjalnego pracodawcy i stojącego między nimi headhuntera. Większość osób zna jedynie perspektywę tej pierwszej strony, jednakże sztuką w przebrnięciu z pozytywnym wynikiem całego procesu rekrutacji jest ciągłe i natychmiastowe odpowiadanie na oczekiwania klienta (pracodawcy czy też headhuntera). Jakie są to oczekiwania? Czy myślisz, że pracodawca chce wysłuchać czegoś co dla Ciebie wydaje się oczywiste? Dlaczego rekruter nie odpisuje? Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Jak zoptymalizować swój profil na LinkedIn aby przyciągał rekruterów? Tego dowiesz się z tego poradnika, który zawiera wiele rad oraz przykłady wzięte z życia
W tej części książki dowiesz się, jak zbudować wygrywające CV.
Żebyś został zaproszony na rozmowę rekrutacyjną, twoje CV musi pokonać średnio 93 do 96 procent rywali – wtedy masz szansę być w gronie 4 do 7 procent najlepszych, czyli 10 do 15 osób, które zostaną zaproszone na rozmowę rekrutacyjną. Ta część książki jest o tym, jak maksymalizować szansę, żeby to zaproszenie dostać. Dowiesz się również, jak wypełnić właściwie swój profil na LinkedIn, aby ułatwić rekruterom kontakt z tobą.
Jeśli wysyłasz dużą liczbę CV i nie ma żadnego odzewu, to oznacza, że twoje CV nie działa.
To jest jasny znak, że nie dochodzisz do strefy medalowej, w której nagrodą jest zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną.
Jeśli dopiero zaczynasz szukać pracy, nie pal kontaktów, wysyłając słabe CV – nie będziesz miał drugiej szansy, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Materiały dodatkowe
W materiałach dodatkowych dotyczących wygrywającego CV i profilu na LinkedIn znajdziesz:
1. Szablon CV zgodny z literą „F”.
2. Listę ponad 100 przykładowych mierników, którymi możesz się posłużyć, prezentując twoje sukcesy zawodowe.
3. Przykładowe informacje „O mnie” pokazujące w CV twój sposób myślenia, bo to, kim jesteś, wpływa na to, co i jak robisz.
SKUTECZNA ROZMOWA REKRUTACYJNA
Jeśli zostałeś zaproszony na rozmowę rekrutacyjną, to znaczy, że jesteś już blisko celu. Dlatego teraz, kiedy sukces jest w zasięgu ręki, nie możesz zlekceważyć rozmowy rekrutacyjnej. Nawet jeśli wydaje ci się, że jesteś komunikatywny i potrafisz odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania, nie odpuszczaj i nie zmarnuj wysiłku, który włożyłeś do tej pory. W wyścigu o wymarzone miejsce pracy wygrywa najlepszy, nie pozwól więc na to, by wygrał ktoś, kto niekoniecznie jest lepszy, ale jest lepiej przygotowany. Ta część jest o tym, jak pokonać konkurencję, rozkochać w sobie rekruterów oraz pracodawców i otrzymać o 20 procent wyższe wynagrodzenie.
Materiały dodatkowe
W materiałach dodatkowych dotyczących skutecznej rozmowy rekrutacyjnej znajdziesz:
1. Plan business case w formie prezentacji. Business case to jedna z lepszych i często stosowanych metod weryfikacji kandydata. Celem tego zadania jest sprawdzenie twojej znajomości rynku oraz twojego sposobu myślenia i argumentowania. Oznacza to, że doszedłeś do finału, ale masz silnego konkurenta albo dwóch. Warto wrzucić dodatkowy bieg i wyprzedzić konkurencję, bo pracę dostają nie najlepsi, tylko najlepiej przygotowani.
Z tej części książki dowiesz się jak docierać do pracodawców i headhunterów w Polsce i na świecie oraz jak często i w jaki sposób się z nimi komunikować, aby było to skuteczne. Poznasz też zasady budowania swojej osobistej marki, aby być pierwszym wyborem rekruterów i pracodawców.
Materiały dodatkowe
1. Poradnik, jak prowadzić komunikację, żeby skuteczniej przyciągać i angażować uwagę, tworzyć relacje i sieć kontaktów oraz budować markę osobistą.
2. Lista ponad 3500 firm zatrudniających ponad 250 osób.
3. Lista ponad 100 funduszy inwestycyjnych.
4. Lista ponad 500 firm executive search.
5. Przykłady dobrej komunikacji z headhunterami oraz pracodawcami.